Aktuel Bruger: Gæst
Venligst overvej registrering

Lost Your Password?

Temaer 2. halvår 2010

BrugerIndlæg

19:10
23. juli 2010

Martin Birk

Næstved

Moderator

Indlæg224

1
0

Hej Folkens.

Så er der snart sæsonstart igen, og jeg håber i har haft en gpr fotosommerferie.

Her får i lige en gennemgang af hvad jeg regner med at vi skal lave de næste par måneder.

August: Jeg syns vi skal snakke mere om kompositioner og perspektiv, samt visualisering af motiv inden vi trykker på udløseren. Dette gør vi de to første uger.

Der udover syns jeg vi skal kigge lidt mere på portrætter med naturligt og reflekteret lys. her skal vi bruge det vi har lært de første to uger, og der betyder alternative portrætter også.

September: De to første uger dedikere vi til Sort/Hvis fotografering både med og uden fotoshop.

Den første mandag i september tager vi en tur hvor vi kigger nærmere på farvernes betydning for sort/hvid og på kontraster i motivet.

Anden mandag kigge vi på hvilke billeder fra "skuffen" som kan laves til sort/hvid med fordel og hvordan.

De to sidste uger bruger vi på Photoshop, hvor vi laver workshops i to niveaur.

Oktober: Studie og flashfotografering præger denne måned. Vi tager forskellige opstillinger, og vi simulere en portrætopgave og følger den fra start til slut. Vi tager dette emne hele måneden, da der sidste gang var stor interesse for det.

November: Mere photoshop…. Hele måneden, så vi modtager gerne ønsker. Vi skal arbejde med lag og textures, men montager og decideret manipulation. Vi vil se om vi kan få en gæsteunderviser til dette.

December: Vi lader denne stå åben lidt endnu.

10:17
24. juli 2010

Charlotte

Medlem

Indlæg6

2
0

Rigtig gode emner, synes jeg. Jeg kan godt lide idéen med at simulere en opgave. For sådan en nybegynder som mig er der ofte langt mellem teori og praksis; jeg har forstået meget af teknikken, men når jeg så står foran et godt motiv får jeg ofte ikke brugt den viden til at træffe de rigtige valg i situationen. Det ser jeg først når billedet er "fremkaldt" på computeren.

Jeg har et ønske om et emne: Familiefester! Det er sket et par gange nu at jeg er blevet bedt om at tage kameraet med til runde fødselsdage og lignende, og tage de dér obligatoriske billeder af alle gæsterne, som man jo for det meste tager mens de sidder til bords, så man er sikker på at få alle med. Jeg synes at det er vildt svært! Især lyset, fordi belysningen ofte er dæmpet. Desuden er det svært at komme til at stå i en god vinkel, og så er jeg dårlig til at få folk til at se naturlige ud, de bliver helt anstrengte når de ser mig og kameraet..

Det håber jeg at der kunne være stemning for at tage op engang, det er jo ikke noget der haster.

12:26
25. juli 2010

Martin Birk

Næstved

Moderator

Indlæg224

3
0

Hej Charlotte.

Det kigger vi på :-)

10:49
11. august 2010

Allan

Medlem

Indlæg19

4
0

Det lyder alt sammen spændende og udfordrene. Kunne man måske, med tiden, inden længe, lige om lidt, helst i går, ikke lave endnu et grundkursus i de grundliggende begreber?  Confused

Venligst Allan.

14:26
11. august 2010

Martin Birk

Næstved

Moderator

Indlæg224

5
0

Det kan sagtens være. Jeg sender mail ud, så ser vi om der er stemning for det.

Hvis ikke laver vi et offentligt tilgængeligt kursus.

Mvh Martin

Svar på Emne:
Temaer 2. halvår 2010

Gæste Navn (Krævet):

Gæste EMail (Krævet):

Smileys
Confused Cool Cry Embarassed Frown Kiss Laugh Smile Surprised Wink Yell
Indlæg Ny Svar

Guest URL (required)

Matematik Kræves!
Hvad er summen af:
7 + 6